033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
Met ingang van 1 april a.s. wordt het huidige dienstverleningsdocument vervangen door een vergelijkingskaart. Zo kort mogelijk de essentie:
Een van de belangrijkste wijzigingen in de vergelijkingskaart is de introductie van het begrip “adviseren op afhankelijke of onafhankelijke basis”. Dat onderdeel is (een beetje) complex. Daar hebben wij een uitgebreide Wft nieuwsbrief over gemaakt. Die kan je bestellen en als extra ontvang je onze eerdere Wft nieuwsbrieven over de Vergelijkingskaart.
In de fasen oriëntatie, advies, bemiddeling en nazorg heeft de hypotheekadviseur geverifieerde informatie van de klant nodig. Zowel voor de klant als de adviseur vraagt dit tijd en leidt tot veel irritatie. De meeste informatie kan echter ook geautomatiseerd bij de bron worden opgehaald. Hiervoor is een nieuwe rechtspersoon opgericht: Veilig Ophalen BV. Een initiatief van Hypotheekbond en Ordina. Hypotheekadviseurs die een van de volgende tools al beschikken kunnen hiermee onbeperkt en zonder kosten hun klanten een QR-code sturen waarmee de consument op een bijzonder eenvoudige wijze de relevante informatie kan ophalen en, indien hij dat nog steeds wil, kan doorsturen naar de adviseur. De tools waarmee je zonder kosten van Veilig Ophalen kan gebruiken zijn: Uwkluis, Elements Schade & Hypotheken, Fastlane Hypotheekadvies, PortefeuilleSignalen en Hypotheekbond. Overige dienstverleners kunnen ook koppelen met Veilig Ophalen. Via de volgende link kan je meer informatie over deze innovatie lezen en een gratis demo aanvragen.
Mede naar aanleiding van de verkenning van de AFM naar cyberrisicoverzekeringen willen wij aan de lezers van DFO Signalen enkele vragen stellen over de wijze waarop zij voor zakelijke schadeverzekeringen in het algemeen voorwaarden en premies vergelijken. Je doet ons een groot plezier wanneer je maximaal zeven vragen over dit onderwerp wilt beantwoorden.
In 2021 bedroeg de (voor de AFM zichtbare) premie cyberrisicoverzekeringen € 36 miljoen. De verwachting is dat dit in de komende jaren sterk gaat stijgen omdat zowel voor bedrijven als voor particulieren de risico’s rondom aansprakelijkheid en eigen schade als gevolg van cyberincidenten sterk toenemen. De AFM signaleert in haar Verkenning Cyberverzekeringen dat voor adviseurs en klanten de verschillende voorwaarden van cyberverzekeringen moeilijk te vergelijken zijn door gebruik van verschillende definities van begrippen als “cyberincident”, “infrastructuur”, “computernetwerk”. Ook verschilt de interpretatie van de vraag wanneer de uitsluiting in verband met “oorlog” van kracht is. De AFM roept verzekeraars op om te werken aan een betere onderlinge vergelijkbaarheid van de dekking en werking van het product.
Elk kantoor heeft klanten die gaan scheiden. Heb je behoefte aan een goed naslagwerk om te kunnen uitzoeken wat de consequenties kunnen zijn voor de levensverzekeringen, hypotheek, toeslagen, heffingskortingen, pensioen, alimentatie en vermogen, dan is de Syllabus Register Erkend Scheidingsadviseur 2023 een praktisch en belangrijk naslagwerk. De syllabus is helemaal geactualiseerd naar de gegevens van 2023 en is een uitgave van De Scheidingsdeskundige. De syllabus is ook beschikbaar voor hen die (nog) geen Erkend Scheidingsadviseur zijn. De syllabus kan je via de volgende link bestellen.
Weten klanten je steeds vaker te vinden via WhatsApp, bijvoorbeeld buiten kantoortijden of op momenten dat het even niet uitkomt? En vind je het lastig om grip te krijgen op al die WhatsApp conversaties? DialogGroup leert je in een webinar hoe een Digitale Collega in combinatie met WhatsApp jouw kantoor ondersteunt bij tijdrovende klantcontactprocessen. En ook hoe je WhatsApp als communicatiekanaal integreert in je bedrijfsprocessen en grip krijgt op deze conversaties. Benieuwd? Klik op onderstaande button.