033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
In de DFO Signalen van 28 maart besteedden wij aandacht aan een notitie met tips en suggesties op het gebied van onderhoud en nazorg door hypotheekadviseurs. De notitie is een verslag van een klankbordgesprek met adviseurs dat Lloyds Bank over dit onderwerp heeft gehouden. Na deze publicatie werd de brochure meer dan 1.100 x gedownload. Heb je deze gemist, dan hierbij nogmaals de link.
De AFM start dit jaar met een uitgebreid onderzoek naar de wijze waarop adviezen op het gebied van hypothecair krediet in de praktijk tot stand komen. Een van de aandachtspunten zal zijn of de adviseur voldoende rekening heeft gehouden met calamiteiten zoals arbeidsongeschiktheid, overlijden en werkloosheid.
Vanwege de economische ontwikkelingen baseren steeds meer adviseurs hun adviezen momenteel op CBI/NBI berekeningen. Figlo Hypotheken versie 20 biedt een oplossing door een overzichtelijke weergave te bieden van het effect van de hypotheek op het budget. Door middel van een grondige inventarisatie wordt beoordeeld of de hypotheek voldoet aan de gestelde normen en of de klant zijn gewenste levensstijl kan behouden.
Met slechts één druk op de knop kunnen de gevolgen van werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden worden bekeken op basis van het resterende budget. Met één klik kan worden vastgesteld of de hypotheek nog steeds verantwoord is in dergelijke situaties. Benieuwd hoe dit er in de applicatie uitziet? Klik op de knop voor de What’s new video.
Mis je op kantoor bepaalde kennis en vaardigheid? Hoe kunnen aanbieders en serviceproviders jou het beste helpen met het verwerven van deze kennis en vaardigheid? Welke aandachtsgebieden hebben voor jou het meeste belang? Wil je de kennisoverdracht in digitale vorm of in fysieke bijeenkomsten? Wij willen graag helpen om vraag en aanbod beter op elkaar te laten aansluiten. Vandaar een kort onderzoek. Werk je op een financieel advieskantoor, wil je dan deelnemen aan dit korte onderzoek? Op die manier kunnen wij bijdragen aan versterking van het intermediaire distributiekanaal.
Door alleen de postcode en het huisnummer in te vullen ontvang je binnen enkele seconden een kort rapport over het betreffende pand. In het rapport worden een aantal specificaties van het pand vermeld en aangegeven wat mogelijke maatregelen in het kader van verduurzaming en de daarmee verbonden kosten en besparingen zijn. Dit gratis rapport is geen “kant en klaar” advies. Zo een advies kan alleen goed gemaakt worden op basis van een gesprek tussen adviseur en klant. Wel is het rapport een ideaal hulpmiddel om te proberen met de klant in gesprek te komen over het onderwerp verduurzaming. Dat kan door elke dag een aantal klanten een dergelijk rapport te sturen met het aanbod voor een gesprek met de adviseur. Of wanneer er toch al gesprekken met klanten gepland zijn te zorgen dat een dergelijk rapport “klaarligt”. Wil je bijvoorbeeld voor jouw eigen woning deze link eens proberen? Klik dan op onderstaande button.