033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
Per 1 januari 2023 moet elk kantoorgebouw minimaal energielabel C hebben. Dit betekent een primair fossiel energiegebruik van maximaal 225 kWh per m2 per jaar. Voldoet het gebouw dan niet aan de eisen, dan mag je het per 1 januari 2023 niet meer als kantoor gebruiken. Deze verplichting staat in het Bouwbesluit 2012.
Veel ondernemingen zullen in de komende jaren extra financiering nodig hebben om aan de nieuwe eisen te voldoen. Financiering zakelijk onroerend goed wordt daarmee belangrijker. De nieuwe eisen kan jij inzien via deze link
In de vorige DFO-signalen verzochten wij lezers onderwerpen aan te leveren waaraan een financieel adviseur aandacht kan besteden wanneer een klant meldt dat hij of zij gaat scheiden. De inbreng is verwerkt in een checklist die via onderstaande link is te downloaden. |
Het is bijzonder om mee te maken hoe de ene na de andere financiële instelling terugkeert naar het intermediair. Zo ook de Rabobank, die in de komende vier jaar haar hypotheekproductie via het intermediair wil verdubbelen. Een logische ontwikkeling. Bureau DFO waarschuwt wel dat het gaat om rationele beslissingen. Zodra er voor aanbieders aantrekkelijkere methoden zijn om hun producten te distribueren, nemen ze net zo hard weer afscheid van het intermediair. Essentieel blijft dat het intermediair de band met de klant weet te behouden en te versterken. Betrokkenheid, aandacht, bereikbaarheid, onderhoud en vakbekwaamheid zijn daarbij de blijvende sleutels naar succes. |
Uit een door de Consumentenbond gehouden onderzoek waaraan ruim 12.000 consumenten deelnamen, scoort RegioBank met 9,7 als beste op “algemene tevredenheid” van alle banken. De verschillen met de andere banken zijn groot. Omdat RegioBank uitsluitend bestaat uit zelfstandige advieskantoren lijkt dit opnieuw een illustratie van de onderscheidende kracht van het zelfstandig intermediair. Meer informatie over de uitkomsten van het onderzoek.