033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
Het probleem is bekend: Wanneer iemand zijn auto uitleent bestaat het risico dat de lener schade veroorzaakt die gevolgen heeft voor de BM-positie van de autoverzekering. Helemaal vervelend wordt het wanneer de uitgeleende auto alleen een WA-verzekering heeft en schade krijgt als gevolg van een fout door de lener. OHRA, onderdeel van NN, biedt een verzekering aan die voorziet in deze risico’s. Kenmerken van deze verzekering zijn:
De verzekering lijkt een oplossing voor een risico waar in de praktijk toch regelmatig vervelende discussies over ontstaan. Onbekend is of NN dit product ook voor het intermediair ter beschikking stelt. Informatie over deze verzekering.
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft in samenwerking met pensioenuitvoerders, werkgevers en vakbonden de site www.pensioenduidelijkheid.nl ontwikkeld. De site tracht de veranderingen die de transitie van het pensioenstelsel tot gevolg heeft voor iedereen begrijpelijk te maken. De informatie wordt geactualiseerd bij belangrijke voortgangsmomenten en bij veranderingen in wet- en regelgeving. Voorspelbaar is dat veel relaties van financieel advieskantoren in de komende jaren vragen krijgen over “hun” pensioen en wat de transitie op onderdelen voor hen tot gevolgen heeft. De site is een van de middelen waarmee het kantoor hun relaties kunnen helpen bij het vinden van antwoorden op deze vragen.
Het is misschien niet “sexy”. Maar nog steeds vormt voor veel kantoren de portefeuille autoverzekeringen een belangrijke financiële pijler onder het kantoor en een belangrijke ingang voor opbouw en onderhoud van een sterke klantrelatie. Het is dan ook zinvol om als kantoor te blijven werken aan versterking van dit onderdeel van het kantoor. Bureau DFO heeft een set brieven ontwikkeld die het kantoor tijdens de levenscyclus van een autoverzekering kan worden gebruikt. Waarbij niet alleen verzekeringstechnische informatie wordt verstrekt. Maar vooral wordt ingegaan op de meerwaarde die het kantoor in die specifieke situatie voor de klant heeft. Naast “het DFO-Autobrievenboek” vindt in september ook een workshop van een dagdeel plaats waarin de verzekeringsaspecten van een aantal belangrijke momenten rondom de levenscyclus van de autoverzekering wordt doorgenomen. Een prima bijeenkomst voor bijvoorbeeld (nieuwe) binnendienstmedewerkers. Deelnemers aan deze opleiding ontvangen ook het complete DFO-Autobrievenboek.
De ruim 30 oplossingen die zijn ontwikkeld om starters te helpen bij de financiering van een koopwoning worden maar nauwelijks gebruikt. Een van deze meer bekende regelingen, de starterslening, wordt maar in 5% van de starters-transacties ingezet. Aldus blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van SVn en NHG is uitgevoerd. De bestaande regelingen zijn in enkele hoofdtypen in te delen:
Het rapport constateert dat in 2021 van het totale aantal woningtransacties van 260.000 stuks naar schatting maar bij slechts 5.000 transacties gebruik is gemaakt van een van de beschikbare regelingen.