033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Adfiz geeft jaarlijks een voor de sector belangrijke publicatie uit: Advies in Cijfers. De publicatie is een samenvatting van veel losse onderzoeken waarbij de redactie heeft getracht cijfers zo te groeperen dat dit een zo compleet mogelijk beeld geeft van het intermediaire distributiekanaal. Op 16 september wordt tijdens het Adfiz Najaarsevent de nieuwste versie gepubliceerd. Een kleine preview van enkele cijfers:
De volledige publicatie is via de onderstaande button te downloaden.
In een recente publicatie geeft de AFM aan wat zij verwacht dat een adviseur blijft doen, ook wanneer deze gebruik wil blijven maken van de mogelijkheid om een verkort advies te geven over een hypothecaire financiering van energiebesparende voorzieningen. Het gaat hierbij onder meer om de volgende verwachtingen:
De publicatie van de AFM vind je via onderstaande button.
Financieel advieskantoren krijgen steeds vaker te maken met vragen die te maken hebben met FatBikes. Het onderwerp speelt bij verhaalsacties. Maar ook de vraag of schade waar een FatBike een rol heeft gespeeld wel of niet gedekt is op een bepaalde verzekering. Voor medewerkers op de kantoren is het belangrijk dat zij goed de juridische- en verzekeringstechnische verschillen tussen de typen voertuigen kennen die in de media allemaal als “FatBikes” worden getypeerd. Uiteraard geldt dit ook voor de productontwikkelaars bij gevolmachtigden en aanbieders. In een webinar heeft schadedocent Anita Hol-Bubeck de verschillen en verzekeringstechnische consequenties daarvan uitgelegd. Bij het webinar hoort ook een vakpaper waarin deze consequenties zijn na te lezen. Het webinar wordt opgenomen en kan je met de medewerkers van jouw kantoor later alsnog bekijken. Aanmelden voor het webinar en opvragen van de vakpaper kan hieronder.
Veel mensen en bedrijven doen het: voorafgaand aan een nieuw contact even kijken op LinkedIn naar de achtergrond van het bedrijf of de persoon die je later gaat ontmoeten. Daarnaast is LinkedIn ook belangrijk om door middel van eigen posts de aandacht van jouw doelgroep op je te vestigen. LinkedIn is nog een relatief jong medium. Velen van ons hebben een account geopend zonder daar heel uitgebreid over na te denken. Nu het medium volwassen is geworden is het verstandig om als bedrijf na te denken over wat je nu echt wil met dit medium. Dan kom je op vragen als: welk onderdeel van jouw dienstverlening wil je nu echt naar voren laten komen, wat is jouw primaire doelgroep, kan en wil je de boodschappen die maakt ook echt waarmaken? Maar ook, welke simpele technische maatregelen leiden tot een hogere conversie. Startende bedrijven hebben het voordeel dat zij vanaf het begin aan een voor hun kantoor passende communicatiestrategie kunnen neerzetten. Bij al langer gevestigde kantoren zal het vaker een kwestie zijn van “aanscherpen en bijstellen”. Op woensdag 2 oktober om 11 uur biedt Nh1816 Verzekeringen een webinar aan waarin starters tips krijgen voor hun profilering op LinkedIn. Wij hebben al een blik op de presentatie mogen werpen en denken dat ook gevestigde kantoren hier veel van kunnen leren. Het goede nieuws: die mogen ook zonder kosten “meekijken”. Aanmelden kan via de volgende link.
In 2025 zullen de eerste pensioenfondsen in het kader van de pensioentransformatie “over gaan”. Uitkeringen van pensioendeelnemers zullen daarmee meer gaan meebewegen met de economische ontwikkelingen. Waar voor de meeste consumenten “pensioen” iets is voor “later”, is voorspelbaar dat financiering van de periode na het arbeidzame leven (veel) hoger op de aandachtlijst van de consument komt te staan. Een belangrijke vraag is of er voldoende (betaalbare) adviseurs zijn die de vele vragen die in de komende jaren door consumenten gesteld gaan worden over hun pensioen, kunnen beantwoorden. In een segment waar naar verwachting een schaarste aan adviesaanbod zal optreden is het voor financieel advieskantoren verstandig na te denken of zij actiever willen worden op die markt. Een lage drempel om hieraan invulling te geven ligt op het gebied van lijfrentes. Doelbeleggen.nl heeft een digitale brochure uitgegeven waarin de hoofdlijnen van lijfrente en de verschillen tussen bank- of beleggingsinstelling staan. Onderdelen van deze teksten je waarschijnlijk goed gebruiken in de eigen publicaties van het kantoor. De brochure kan je hieronder downloaden.
SVC is een gereputeerde onderneming onder meer gespecialiseerd in accountancy voor financieel advieskantoren en compliance. Ook voert de onderneming de (vrijwillige en bovenwettelijke) Keurmerk-certificeringsaudits uit. Tijdens deze audits signaleert SVC regelmatig dat bij hypotheekadvieskantoren vragen bestaan met betrekking tot identificatie van (aspirant)klanten. Op ons verzoek heeft SVC op 1 A4 een aantal van die vragen verzameld en voorzien van een antwoord. Je kan deze notitie via de volgende link opvragen.