033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
Nu het verduurzamen van de woning momenteel zo'n hot onderwerp is, heeft Bureau DFO hiervoor verschillende teksten beschikbaar, speciaal geschreven voor de consument in een begrijpelijke taal. Deze ondersteunen de financieel adviseur in zijn of haar communicatie richting de klant om te wijzen op het belang en gelijk de mogelijkheden voor het verduurzamen van je woning.
DNB heeft maandag jl. haar Overzicht Financiële stabiliteit Najaar 2022 gepubliceerd. Het overzicht maakt duidelijk dat DNB rekening houdt met scenario’s waarin de financiële markten in de komende tijd heftig reacties kunnen laten zien. Enkele opmerkelijke uitspraken die in dit overzicht te vinden zijn betreffen:
Vrijwel elk financieel advieskantoor heeft lidmaatschappen, abonnementen, licenties en andere kosten waarvan de prijzen jaarlijks door de leverancier worden aangepast. Er moet rekening mee worden gehouden dat de kosten per 1 januari 2023 bij veel organisaties met een hoger percentage worden verhoogd dan in de afgelopen jaren gebruikelijk was. Bureau DFO wil de ontwikkeling op dit gebied inzichtelijk maken. Dat kan alleen wanneer kantoren ons een kopie zenden van de prijsverhogingen zoals kantoren die aangekondigd krijgen van leveranciers waarvan bekend is dat veel kantoren daarvan gebruik maken. In de komende weken zullen wij deze ontwikkeling inzichtelijk maken via een lijst die voor iedereen zonder kosten is te downloaden. Wij geven twee voorbeelden van al bekende prijsstijgingen:
Software:
| + 5 % |
Contributies
| + 0 % |
Ontvang je een aankondiging van een jaarlijkse prijsverhoging, wil je deze dan mailen via onderstaande button? Op die wijze kunnen wij snel een marktbeeld geven.
Bij veel kantoren veel kantoren ligt het inmiddels verouderde boekwerk van top docent Anita Hol-Bubeck over de werking van artikel 185 WVW “voor het grijpen”. Niet verwonderlijk, want een dergelijk naslagwerk is handig omdat schades waarbij een “zwakkere verkeersdeelnemer” betrokken is regelmatig voorkomen. De ontwikkeling in de wet- en regelgeving en in de rechtspraak rondom dit onderwerp gaat echter snel. Het onschuldige kleine kind waar de automobilist toch echt beter op had moeten anticiperen is inmiddels uitgedijd tot een bont gezelschap verkeersdeelnemers. Waar van de schadebehandelaar op het advieskantoor wordt verwacht dat hij of zij weet dat mensen op skates, loopfietsen of elektrische fietsen gerekend worden tot de “zwakkere verkeersdeelnemers”, en dat weer niet het geval is voor de gebruikers van segways, hoverboards en scootmobiels. Tja: schadebehandelaar is een echt vak!
Anita heeft in de afgelopen weken het standaardwerk 185 WVW voor de schadepraktijk van het financieel advieskantoor geactualiseerd!
De overheid komt met een tijdelijk prijsplafond op de energieprijzen, welke geldt vanaf 1 januari 2023. Het prijsplafond voor gas wordt € 1,45 per kuub tot 1.200 kuub en voor elektriciteit € 0,40 per KWh tot 2.900 kWh. Deze waarden zijn al geconfigureerd in onderstaande rekentool. Voor november en december 2022 ontvangen huishoudens een vaste korting op de energierekening van € 190 per maand.
De site Bereken het heeft een rekenprogramma gemaakt waarop eenvoudig de energielasten van een klant (of uiteraard voor jouzelf!) met en zonder prijsplafond kan worden berekend. Gebruik van het programma is gratis.
Uit een landelijk onderzoek onder het intermediair is onlangs gebleken dat Scildon van de ORV-verzekeraars het best wordt gewaardeerd voor wat betreft de bereikbaarheid en deskundigheid van medewerkers waarmee het intermediair contact zoekt. CEO Gert-Jan Fritzsche merkt in een artikel over deze ontwikkeling onder meer het volgende op.
"Ik hoor om mij heen niet alleen veel kritiek van consumenten, maar ook van het intermediair over de slechte bereikbaarheid van aanbieders en hun gebrek aan deskundigheid. Wij kunnen veel verklaringen geven. Corona, thuiswerken, arbeidsmarktproblematiek, etc. Dat mag allemaal zo zijn. Maar het is niet goed.
In het belang van de reputatie van onze sector moeten wij evenwicht zien te bewaren tussen enerzijds efficiency binnen het productgedeelte en anderzijds het in voldoende mate beschikbaar hebben van deskundige en gemotiveerde medewerkers die het contact met de klant niet ervaren als een irritante verstoring van hun werkzaamheden maar als kernonderdeel van hun diensten."
Het volledige artikel is te lezen via onderstaande button.