033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
033 258 04 60
Zoals elke onderneming maakt ook Bureau DFO plannen voor de komende jaren. Samen met ons team hebben wij besloten hetzelfde te doen als in de afgelopen jaren, maar dan net iets anders. Bureau DFO heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot het platform dat bij de oprichting voor ogen stond: een platform waar het draait om het versterken van het intermediaire distributiekanaal. Hiervoor is een breed pallet van diensten ontwikkeld. Dit pallet varieert van bovenwettelijke opleidingen, onderzoek, marketing, secretariaten, consultancy en ondersteuning bij compliance. Graag vertellen wij jullie hier in een korte notitie iets meer over.
Op 10 oktober 2024 heeft Lloyds Bank, onder leiding van Bureau DFO, met een aantal met haar samenwerkende hypotheekadviseurs een bijeenkomst georganiseerd waarin werd gesproken over het onderwerp “klachten”. Naar aanleiding van deze bijeenkomst is door Bureau DFO een vakpaper gemaakt. Op basis van de door de deelnemers tijdens deze sessie gedeelde ervaringen zijn in dit vakpaper 9 tips uitgewerkt, die kunnen bijdragen dat klachten van klanten over het kantoor voorkomen kunnen worden. De vakpaper kan via onderstaande button worden aangevraagd.
Wij vragen je mee te werken aan een kort onderzoek. Met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen wij jou en jouw collega’s een betrouwbaar beeld schetsen over de ontwikkelingen op het gebied van salarissen en andere arbeidsvoorwaarden die bij financieel advieskantoren in 2025 zullen plaatsvinden. Bureau DFO fungeert als platform waar financieel advieskantoren zich op een breed terrein kunnen oriënteren op onderwerpen die voor het eigen kantoor belangrijk zijn. Hoe meer kantoren bereid zijn om bepaalde voornemens en gegevens met ons te delen, hoe waardevoller de informatie is die wij aan jou en jouw collega’s kunnen teruggeven. Wij vragen je dan ook om aan dit korte onderzoek deel te nemen. Wij stellen de uitkomsten van dit onderzoek tegen een beperkte vergoeding aan de hele branche beschikbaar. Dit omdat wij de nodige kosten hebben om dit onderzoek uit te voeren. Doe je mee aan dit onderzoek, dan ontvang je van ons na ontvangst van jouw gegevens een aanbod het rapport te ontvangen waarbij wij als dank voor jouw inbreng een aantrekkelijke korting op deze uitkomsten geven.
De extra focus van veel financieel advieskantoren is gericht op dienstverlening aan het MKB. Naast de traditionele schadeverzekeringen zien wij een groei in advies en bemiddeling van leningen. Denk aan financiering van pand, inventaris, vervoersmiddelen maar ook overnames. Voor de Groei is een organisatie die leningen verstrekt en daarbij samenwerkt met het intermediair. Bijzonder is dat deze organisatie ook advieskantoren zelf leningen verstrekt in het kader van bijvoorbeeld de aankoop van een portefeuille. Binnenkort organiseert Bureau DFO in samenwerking met De Goudse Verzekeringen en Voordegroei een introductiecursus of een driedaagse opleiding waarin deelnemers worden opgeleid tot adviseur zakelijke financieringen. Wil je vrijblijvend informatie ontvangen over wanneer deze opleiding plaatsvindt en op welke locatie deze gehouden wordt, dan kan je dit via onderstaande link aangeven.
De AOV is een moeilijke markt. Dat begint al bij al die ondernemers die met zichzelf hebben afgesproken niet arbeidsongeschikt te worden. Vervolgens krijg je als adviseur te maken met een medisch traject waar de meeste ondernemers een grote afkeer van hebben. Met als klapper ook nog een premie waar veel ondernemers even van moeten slikken. Toch is dit juiste het terrein waar de echte adviseur zijn meerwaarde kan bewijzen door ondernemers zich bewust te laten worden van de impact op de onderneming en het gezin van de ondernemer indien er toch langdurige uitval plaatsvindt. Politiek is dit terrein met de komst van de Basisverzekering arbeidsongeschiktheid zelfstandigen ook “hot”. In een complexe markt is het extra belangrijk dat er in alle onderdelen van het proces een goede samenwerking bestaat tussen aanbieder en adviseur. In het DFO Performance Onderzoek 2024 blijkt TAF het hoogst te worden gewaardeerd met als goede 2e a.s.r. Een vakpaper welke hierover is uitgebracht tijdens de Maand van de Performance kan je via onderstaande button opvragen.
Soms krijg je als financieel dienstverlener te maken met kritische vragen van een toezichthouder zoals de AFM. Bureau DFO legt in de meest recente Wft nieuwsbrief uit hoe je hier effectief en professioneel op reageert. De eerste stap is om iedere vraag van de AFM serieus te nemen en ruim voor de deadline van een reactie te voorzien. Transparantie is essentieel: geef eerlijk antwoord, verstrek alle benodigde informatie en voorkom het achterhouden van details. Een open en volledige reactie draagt bij aan een constructieve relatie met de toezichthouder en kan escalatie voorkomen. Probeer niet zelf te bepalen welke informatie belangrijk is – laat dit aan de AFM over. In dit artikel deelt Bureau DFO bovendien de belangrijkste valkuilen, zoals boos reageren, niet reageren of proberen zaken te verhullen. Je kunt de volledige nieuwsbrief opvragen via de onderstaande button.