033 258 04 60
Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
DFO Signalen gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Bij de stichting Contactgroep Automatisering zijn de belangrijkste leveranciers van software op het gebied van advies en bemiddeling aangesloten. Op 3 juni verzorgt een aantal verschillende leveranciers in Hoevelaken workshops over hoe jij als financieel dienstverlener (nog) effectiever met deze software kan omgaan.
Als financieel dienstverlener kan je op 3 juni naar keuze 3 workshops volgen. Heb je hier interesse voor, dan vind je via de volgende link uitgebreidere informatie en kan jij je hiervoor (zonder kosten) aanmelden.
Op 26 juni a.s. organiseert de AFM van 13.00 tot 14.00 uur een webinar waarin de AFM dieper ingaat op een aantal belangrijke wettelijke normen die te maken hebben met bedrijfsvoering van het kantoor. Met praktijkvoorbeelden wordt een toelichting gegeven op veelvoorkomende vragen en misverstanden. Dit webinar is met name interessant voor de personen die binnen de organisatie het beleid bepalen of zich bezighouden met de bedrijfsvoering. Fijn is ook dat de AFM gelegenheid biedt om specifieke vragen bij de aanmelding in te sturen. Een aantal van deze vragen zullen in het webinar behandeld worden. Het webinar is gratis, maar je moet je dan wel voor 20 juni aanmelden. Je ontvangt daarna een deelnamelink.
Aanbieders willen het best goed doen. Maar een beetje hulp in het aangeven waar ze in hun dienstverlening aan het intermediair verbeteringen kunnen aanbrengen stellen deze aanbieders op prijs. Dat is de achtergrond van het DFO Performance onderzoek 2025. Wij zien dat bij dit soort onderzoeken aanbieders de resultaten intern serieus nemen. Het gaat misschien langzaam, maar wel de goede kant op. Hoe beter het intermediair met aanbieders samenwerkt, hoe sterker het intermediaire distributiekanaal wordt! Wil je daarom dit jaar meedoen met dit onderzoek? Om ook op korte termijn profijt van jouw deelname te hebben mag je na het invullen van het onderzoek uit een van de volgende cadeaus kiezen:
Wij hopen echt dat je wilt meedoen aan dit onderzoek! Dat kan via onderstaande button.
Maakt het voor de schadelast iets uit waar het oplaadpunt van een elektrische auto is gemonteerd? Op welke wijze kunnen data leiden tot nieuw type autoverzekeringen? Hoe zeker kunnen we zijn dat stilzwijgende automatische verlenging van autoverzekeringen de norm blijft? Betekent een terugvindpercentage van 98% van gestolen auto’s met een peilzender dat de schade door diefstal van dergelijke auto’s verwaarloosbaar is? Jan Hamburger, manager Commercie Turien &Co./Ansvar, gaat in op deze en andere aspecten in bijgaande DFO Publicatie “De mening van”….
Advieskeuze is een platform dat zich richt op consumenten. Consumenten kunnen via de site van Advieskeuze informatie inwinnen over 15.398 financieel dienstverleners in Nederland. Advieskeuze geeft aan welke gegevens van de kantoren die zijn opgenomen door Advieskeuze zijn gecontroleerd zoals bijvoorbeeld het juist vermelden van onder andere KvK-registratie en vermelde keurmerken.
Automatiseerder Figlo is recent een strategische samenwerking aangegaan met Advieskeuze. Een eerste vrucht van deze samenwerking zal zijn dat consumenten die zich oriënteren bij Advieskeuze over een hypotheek hun maximale hypotheek kunnen berekenen of een woonscan kunnen invullen. De gegevens die zij hierbij invoeren worden vervolgens automatisch beschikbaar gesteld aan de aangesloten adviseur en rechtstreeks ingelezen in Figlo. Hiermee wordt het proces van digitale oriëntatie naar persoonlijk advies versneld. In eerste instantie ligt het initiatief voor het aanbieden van de woonscan bij de adviseur, die zijn (potentiële) klant kan vragen om de woonscan in te vullen alvorens in gesprek te gaan. Het initiatief ligt altijd bij de consument als het gaat om het delen van de data met de adviseur. Het volledige persbericht over deze samenwerking is te lezen via de volgende link.
Juristen kunnen van zo een vraag smullen. Jurjen Oosterbaan Martinius, Bureau DFO, neemt dit voorbeeld voor een pleidooi in een column in Assurantie Magazine om dekkingen van verzekeringen te laten blijven aansluiten bij gedeelde normen en waarden binnen een samenleving. Wanneer verzekeringen niet meer appelleren aan een gezamenlijk beleefde solidariteit tast dit zijns inziens de kern van het bestaansrecht van verzekeringen aan. De tekst van deze column kan je hier downloaden.
2 juni | Reinier Gunneman | Masterclass: AI nazorg en onderhoud |
3 juni | Anva/Blinqx/Dialog/ Fastlane/Stiply/Findesk | Gratis event met 6 partners om je onderneming te versterken! |
5 juni | Robert-Jan van Loon | Bedrijfsvoering op orde |
5 juni | Anita Hol-Bubeck | Workshop Risicogericht adviseren voor particulieren |
10 juni | Anita Hol-Bubeck | Workshop Complexe aansprakelijkheidsrisico’s Zakelijk Schade |
11 juni | Reinier Gunneman | Masterclass AI Schadekantoren: Ga de verdieping in met AI |
11 juni | Anita Hol-Bubeck | Workshop Risicogericht adviseren voor particulieren |
12 juni | Robert-Jan van Loon | DFO Compliance: Het hele AFM vergunningentraject doorgenomen in een dagdeel |